Zoeken in deze blog

vrijdag 8 februari 2013

DE REPUBLIEK DER DIEREN, vervolg

Brief aan Ann P


Dag Poezikje (in plaats van Perzikje, giechel),


Buzz heb ik zo gedoopt omdat hij (kater) als jonge vondeling in mijn armen sprong en aanstonds begon te spinnen. doet hij nog steeds maar hij is ook WILD, het liefst krabt en bijt hij. Ik slaap met ontsmettingsmiddel en Nivea naast mijn bed.
Mijn arts wordt daar zot van. Jij laat alles toe! Ja, van dieren toch, antwoord ik dan onderkoeld en hij weet dan ook hoe laat het is!


T komt van Tarantino omdat hij Ann (the book of Ann, weet je nog) eens zwaar toetakelde toen hij nog als wilde kat in de tuin leefde. Het bloed spoot toen uit haar vingers. Het incident leidde tot de naamgeving.
T heeft MIJ nog nooit gebeten of gekrabd. Het winnen van zijn vertrouwen heeft MEER dan 1 jaar geduurd. Ik redde hem van de hongerdood en nog van 6 andere levensbedreigende situaties ook. Te veel om op te noemen in detail.
Mijn arts vond dat ik T moest opgeven! Kattenaids was zijn oordeel zonder dat hij T zelf maar had gezien... Moeten ze echt aan mij zeggen. Ik sleurde hem steeds van halfdood naar leven terug met vitaminen en antibiotica en veel getroetel en warmte. Het duurde bijna 2 jaar vooraleer ik hem mocht aaien! Dat is een kat die de hel heeft mee gemaakt als hij klein was. Hij heeft enorme neuroses maar met mij is hij haast normaal geworden. Andere mensen dat is een paar andere mouwen. Als hij ze koel aanvaardt is dat een half mirakel (mijn broer, vriendin Simonne uit Marseille). Niet dat die dat echt beseffen. Iemand anders komt binnen en T is ribbedie, verstopt zich in de flat of maakt zich uit de voeten als hij de tuin in kan.
Na het vertrek van die monsterachtige bezoekers roep ik dan T T T en het duurt een half uur eer hij terug verschijnt!
Dus T die in huis of tuin blijft en enkel observeert van op een veilige korte afstand (zijn gedrag met Dirk, Simonne en nu ook Nero) dat is !!!!!!!
Ooit was hij 3 weken weg en kwam halfdood terug op mijn bed liggen tegen de stoof.
Ik dacht toen echt HET IS GEDAAN, hij komt terug om te sterven maar ik worstelde hem terug naar levenskracht en vitaal kattengedrag!  Met de help ook van Buzz die toen nog heel klein was en eerst heel bekommerd reageerde( T is zijn surrogaatmoeder, hij zuigt nog aan zijn tepels alhoewel het 2 mannekes zijn en T laat dit toe) maar vervolgens heel kwaad werd. Waar heddegij gezeten de laatste 3 weken?! Echt agressieve aanvallen en ik moest tussen beide komen omdat T zo verzwakt was dat hij nog amper kon reageren.
T is nu wel assertiever geworden naar Buzz toe, een beetje te soms. Buzz is geen klein katje meer, dus het haantjesgedrag tussen 2 katers speelt mee maar toch.
En Nu is er Nero ook! Ik ga ervan uit dat het ook een manneke is maar ik kan me vergissen want hem kan ik nog niet aaien maar hij is wel heel nieuwsgierig, komt soms zo dicht dat hij haast op mijn voeten zit. Grappig. Hij en Buzz is een verhaal op zich.
Buzz joeg hem enkele dagen geleden nog uit de keuken en nu springt hij gewoon over Nero die in de keuken eet uit zijn pot voedsel en komt mij opzoeken, miauwt dan even, kijkt naar Nero om te zien of die volgt, wat niet het geval is en dan huppelt hij vrolijk de rest van de flat binnen. Buzz ontpopt zich als Lord, Master and Commander van heel de buurt. Dus het kan hem weinig schelen. Hij voelt zich niet echt bedreigd, vraagt enkel nu OM meer aandacht dan ooit tevoren. Ook al omdat T het laat afweten en terug meer buiten leeft dan binnen, wat vooral bij mij extra spanningen oplevert!!! T nondekatersappristie waar zit gij???


Neig om te observeren! Alles wat ik lees over territoriumdrift tussen dieren wordt aan diggelen geslagen, allez al die experten zijn dus A LIRE AVEC BOOKOE De poivre te dE SeL.
Maar dat geldt op wel meer terreinen dan enkel  de «beesten»


g

Geen opmerkingen:

Een reactie posten