Zoeteke,

Rare situatie toch met die 3 wilden te samen en de verschillende interacties.

Buzz is helemaal anders dan T, nou ja, dat was al langer duidelijk!

T is niet agressief tov Nero maar een beetje schrikachtig, gaat steeds lopen of observeert hem vanop afstand!
Nero snuift aan zijn kont en huppelt vrolijk achter T aan.
Als Buzz dat met T doet, is het barak. Krijsen en grollen.
T doet dit niet met Nero maar loopt MOEDIG weg (giechel).

Langs de andere kant, stopt hij zich nu thuis meer weg, slaapt terug in de achterste kamer in de wasmand.
Vandaag ging ik hooi en gedroogd voedsel halen bij een Petshop aan de Naamse poort. T is een beetje ontstemd, denk ik, houdt niet van de geuren die duidelijk bestemd zijn voor het konijn. Dikwijls is hij nu op verkenning in het buitenleven. Ik probeer kalm te blijven want T is altijd mijn zorgkindje geweest en ik wil echt niet dat hem iets overkomt of dat hij wegloopt en niet terugkomt. Ik zou het besterven, zo groot is mijn liefde voor die kater!

Hoe Buzz met Nero omgaat is puur genot. In de tuin ten minste, want Nero wil nu echt binnen komen maar dan is eem maat teveel voor Buzzeke.
Nero beseft dit wel en gaat dan achteruit, zonder enige agressie. Een slag van zijn zware zwarte konijnenpoot en van Buzz schiet niet veel meer over, vrees ik, langs de andere kant: Buzz blijft Buzz, hij heeft bullebak Ginger ook van het terrein doen verdwijnen!

Buzz binnen eist nu wel meer aandacht en liefde op. Hij kan mij haast niet meer missen, slaapt dicht bij mij (terwijl hij voor het verschijnen van Nero het liefste in een doos op de kleerkast sliep).
Hij begint te janken als ik het huis verlaat, neeje, Guido, neeje!
Hij EIST meer en meer knuffels en aaitjes.
Hij wil ook zelf eten krijgen als ik Nero eten geef alhoewel hij genoeg eten heeft, dus dan open ik een pakje natte voeding en dan is hij tevreden.
De 3 zijn me weeral van alles aan het leren, als mens blijf je dan toch een kleine garnaal.

Als ik roep in de tuin, komt Nero vrij snel huppelend naar me toe.
Na 5 dagen?
Amaai, ik heb met alle geduld van de wereld T verleid maar dat kosste me een klein jaar!

Ik krijg stilaan de indruk dat Nero het liefste ook in de flat zou wonen maar ja dat kan moeilijk met die andere 2, vrees ik. En mijn opvatting over een dier is vrij simpel: HET HOORT NIET THUIS IN EEN KOOI nondedjuu !!! Niet in een woning, niet in een zoo, nergens !!!
Als je echt dieren wilt, moet je huis en levensgewoonten aanpassen en minder zeiken over rare geuren en pis en kak. Je moet gewoon weten waaraan je begint!
Nero is te groot om binnen te wonen, zijn keutels zijn niet klein en ik huur deze plaats / moest de woning van mij zijn, dan zou je wat anders zien zenne!

Ik hab een vriend in Vilvoorde die verzot was op papegaaien en ik heb daar dikwijls discussies mee gehad. Dat zijn tropische vogels, die horen hier niet thuis, die hebben ruimte nodig enz...
Het was een Hollander met een goedlopende commersjele zaak. Op een bepaalde moment kocht hij een heel groot huis en nodigde me uit. De gehele bovenverdieping was voor de papegaaien. Die vlogen daar vrij in rond, een echte jungle was het! Hij knipte ook de vleugels niet. Er was een soort salon in die geweldige ruimte met vele planten en we zaten daar tussen al die vogels die vrolijk rondvlogen en uiterst nieusgierig mij kwamen verkennen: ara’s, kaketoes, you name it! Als zo een vogel naar je toe komt vliegen, dan blijf je even stillekes.
De geur was echt geweldig. Zijn vriendin was woest en weigerde in dat vogelverblijf te komen, dus alle schoonmaak was zijn werk.
Dirkjan zei toen: als ze niet content is, kan ze het afbollen!
Ik hou wel van zulke mensen maar er is natuurlijk ook een ziekelijk kantje aan, laat die vogels toch in hun natuurlijke habitat, maar ja, dat blijft een moeilijke discussie (even moeilijk als het adopteren van kindjes uit een andere cultuur, stop daarmee, ondersteun ze finansjeel maar laat ze in hun eigen cultuur, ook als daar problemen zijn, alsof in onze klootmaatschappijen er geen zijn ! dat soort discussies bedoel ik! Pfff ....

Heb wel wat geleerd vandaag over konijnen:

NIET OKEE
aardappelen (zijn giftig)
slasoorten (bevatten niets kwa vitamines of voedingswaarden en veroorzaken diarree, hiermee ga ik enkele graatmagere slamadammen mee pesten)

WEL OKEE
appelen
wortels
prei
spinazie
gemengde droge voeder (bestaande uit allerlei gras en kruiden en wat de meeste mensen bestempelen als onkruid, vooral in de winter omdat de natuur dan onvoldoende is voor een wild konijn)

Ik heb hooi en die mengsels gestockeerd in de WCruimte maar ja, de katten hebben een geweldig geurvermogen en vinden dit niet fijn, zeker T niet die heel omzichtig door de keuken dwaalt en naar het WC kijkt en dan naar mij: wat ben jij aan het doen, zotteke?!

Soms roep ik T in de tuin als ik vind dat hij te lang wegblijft en dan komt Nero vrolijk aanhuppelen, oké hij reageert dus vooral op mijn stem en niet op direct op zijn naam. Hij vindt het plezant dat T dan komt aanstormen over de muur maar dan gaat hij blij achter T aan om hem vanachter te besnuffelen met als gevolg dat T dan weeral wegloopt. Nero kijkt dan eens naar mij met zoiets als ZEG kameraad, dat andere raar dier heeft daar geen last van, die steekt gewoon zijn tongske uit.

Ik leg ham dan geduldig de verschillen uit tussen T en Buzz en hun quite different parcours de vie.
Nero kijkt me aan: Ils sont fous ces chats et ce humain!!
(maar ik ben ook content dat ik hier ben)

Kiss kiss

Guido

PS

Ander voorbeeld van het nieuw gedrag van Buzz, die slaapt tegen de laptop, uren aan een stuk, de uren dat ik de laptop gebruik en ik dan maar zeggen: maar ja Buzz, niet ongerust zijn maatje, ik BLIJF je gewoon graag zien. Kijk, vele mensen zijn monsters en laten diertjes in de steek, stampen ze buiten als ze ze beu zijn of op congé willen gaan naar belachelijke plaatsen, sommigen onder ons moeten iets terug doen.
Buzz is aan het spinnen. Ik heb geen illusies. Hij is gewoon gelukkig omwille van de extra aandacht ...